woensdag 28 juli 2010

The runaways


Zoals gisteren geschreven ben ik momenteel fors films aan het kijken (vanavond even niet want dan is de champions league voorronde tussen Ajax en PAOK Saloniki). Zo was gisteren The runaways aan de beurt, een film waar ik niets van verwachtte en die ik aan niemand zou aanraden. De film gaat nl. over een van de eerste vrouwen rock bands die in 1975 opgericht werd (en binnen de 5 jaar niet meer bestond). Ik was in die tijd (en nog steeds) rock en punk fan en kon de band goed waarderen. Bekendste bandlid was Joan Jett die met I love rock 'n roll later een wereldhit had.

De film viel echter totaal niet tegen en was een aardige en waarheidsgetrouwe film over een band van jonge (15 jaar oude) meiden die niet voorbereid waren op het succesvolle rock en roll leven. De band had namelijk een redelijk succes in Amerika en Europa maar was top of the bill in Japan. De focus ligt op zangeres Cherri Currie en gitariste Joan Jett niet vreemd als je weet dat de film gebaseerd is op de biografie van Currie en mede geproduceerd is door Jett. Ik heb dan ook een leuke anderhalf uur gespendeerd en kan iedereen die interesse heeft in (een van) de runaways deze film dan ook van harte aanbevelen.

1 opmerking: