maandag 5 juli 2010

De wereld is klein


Een college riep mij laatst bij zich met de kreet dat hij een foto van mij had gevonden op het internet. Benieuwd liep ik naar hem toe om te kijken wat hij had gevonden Bijgaande foto bracht een aantal herinneringen terug. Het was ergens voor 2000, het was in Amsterdam en op de foto staan een aantal (inmiddels) ex-collega’s met wie ik destijds af en toe ging stappen. Op de vraag hoe hij aan de foto gekomen was, was het antwoord via een Google zoek opdracht op onze bedrijfsnaam. Dit antwoord deed mij wederom beseffen hoe klein de wereld is geworden. Via een foto die in een restaurant (Pacifico) op de warmoestraat is genomen en de naam van het bedrijf waar ik voor werk komen er in een keer herinneringen aan een leuke tijd op. Wat zoeken op internet en ik heb al een van de mensen teruggevonden via facebook. Via hem heb ik ook meteen iemand anders teruggevonden en weer twee stukjes verleden zijn ingevuld. Ik begin nu te begrijpen waarom er mensen zijn met zoveel facebook (of hyves) contacten want tegenwoordig is uit het oog niet meer uit het hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten