zondag 11 juli 2010

Dos


Het was weer tijd voor onze kwartaal eetafspraak en deze keer was ik de organisator. Mijn keus was gevallen op Duende dos een uitstekend tapas restaurant in de Jordaan. Het was een erg warme dag en het was dus niet al te druk binnen. We zetten ons neer aan ons tafeltje en na het bestellen van drank (drie san miguel en een spa rood) en het bestuderen van de kaart werd besloten dat ik als organisator de diverse eetrondes zou bestellen. We begonnen met allemaal koude hapjes (kaas, vlees, olijven, brood met aioli, brood met tomaat) en die gleden moeiteloos naar binnen, daarna een ronde met een werkelijk uitstekende gazpacho en vervolgens twee rondjes warm. Een met vis en groenten (en uiteraard patatats braves) en een met vlees en groenten. Ja wij eten ook gezonde dingen. Daarna was er nog een overgeblevene dappere (Dennis uiteraard) die nog een bocadilo de lomo bestelde. Vervolgens meerdere toetjes voor de mannen en espresso voor mij waarna het afsluitende koffie rondje voor iedereen volgde.

De avond was, zoals altijd, uiterst gezellig met veel gelach en bijpraten. We zien elkaar tenslotte niet meer zo vaak als vroeger en hebben genoeg te bepraten elke keer. Er werd teruggeblikt op de Rome vakantie van het voorjaar en vooruitgeblikt naar de komende vakanties zoals Simons reis naar Thailand, mijn trip naar de Baltische staten en onze vakantie als drie musketiers (helaas zonder Frank) naar Amerika. We waren om zeven uur binnen en verlieten om 11 uur de tent na een prima avond met goed gezelschap. We hadden slechts een aanmerking op het restaurant (naast de witlof blauwader kaas schotel, die was nl. niet te vreten) de bediening was op zijn zuid-europees. We hadden echter zat lol gehad en over drie maanden is het de beurt aan Frank om een locatie te regelen. Ik kijk er al naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten