vrijdag 16 juli 2010

Riga by night


We besloten te gaan eten op het grote centrale plein van Riga omdat we gezien hadden dat daar bandjes zouden gaan spelen. Eenmaal aangekomen was het voor mij een simpele keus, om in het internationale gebied te blijven zag ik een Japans sushi restaurant wel zitten, maar mijn compaan eet geen vis. Hij was echter wel bereid om een blik op de kaart te werpen en als er iets voor hem bij was zouden we bij planeta sushi gaan eten. Gelukkig voor mij was er voldoende van zijn gading dus ik kon vanavond aan een uitstekende sushi en sashimi maaltijd. Tijdens de maaltijd werden wij vergast op de lieflijke klanken van de band die stond te spelen. Ze wisten diverse bekende nummers probleemloos te verkrachten. Toen wij klaar waren met eten was de set van de band ook afgelopen maar gelukkig stond op het plein een 2e band klaar om het over te nemen. Deze band speelde eerst alleen beatles nummers om af te slutien met een paar Creedence Clearwater Revival nummers. De band oogstte niet al te veel applaus totdat 2 plaatselijke schonen (sorry de foto is niet al te best) begonnen te swingen op de muziek. Toen kwam het publiek los. Na wederom een prima avond keerden wij hotelwaarts om een afzakkertje in de hotel bar te nemen en ons moede oor te ruste te gaan leggen.

1 opmerking:

  1. Ik zou de latte frappuciona met hazelnoot siroop en een extra scheutje slagroom en soja melk dan ook even niet bestellen, want dan ben je een dag van je vakantie kwijt eer ze dat begrijpen :-).

    BeantwoordenVerwijderen