woensdag 8 april 2015

Werkherinneringen 27: Cash & Carry

Een willekeurige supermarkt
Dit is een terugblik op het allereerste baantje dat ik in ijn leven heb gehad, medewerker in de plaatselijke buurtsupermarkt met de naam Cash & Carry,Mijn moeder had destijds geregeld met Herman, de eigenaar van de zaak, dat ik in de zomervakantie daar kon gaan werken als vakkenvuller en allround medewerker. Het werk was relatief simpel, het bijvullen van de goederen die op begonnen te raken (met het vooraan zetten van de de meest recente verkoopdatum aan de voorkant en het na afloop schoonmaken van de zaak.

Voor de lunch mocht ik gewoon dingen pakken uit de winkel en op de zaterdag na het schoonmaken nam ik samen met de eigenaar een biertje om het einde van de werkweek te vieren. Het was geen al te zwaar werk maar de beloning was evenredig (niet al te hoog) dus na een zomervakantie hield ik het gezien als magazijnmedewerker, zoals de functie luidde.Het blijft echter het allereerste vaantje dat ik ooit gehad heb en ik zal er altijd met voldoening op terugkijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten