vrijdag 18 september 2015

Werkherinneringen 29: Snooker

Zo netjes liepen wij er niet bij
Ik heb gisteren niet eens naar Ajax-Celtic gekeken en dat bracht een andere sport terug die ik vroeger volgde en zelfs actief beoefende.

Halverwege de jaren tachtig was Snooker erg populair en op tv en volgde ik de belangrijke toernooien en kampioen Steve Davis. Ik was niet de enige want veel van mijn collega's deden hetzelfde en zo besloten we een keer na het werk naar het fair play center te gaan want daar stonden meerdere snooker tafels opgesteld. We waren er geen van allen erg goed in want het was best wel lastig die grote tafel en het goed toepassen van de tactiek was ook niet makkelijk maar we vonden het eigenlijk wel erg leuk. We hielden het meer dan een jaar vol om regelmatig te gaan snookeren en werden er steeds beter in maar opeens was het over en stopten we ermee. Wij waren kennelijk niet de enigen die dat deden want tegenwoordig is snooker weer een redelijk marginale sport en zie je geen grote aantallen snooker tafels meer staan. Maar voor dat ene jaartje heb ik er best wel pret in gehad en mij prima vermaakt met het kijken naar en het spelen van snooker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten