maandag 7 september 2015

Geen BBQ

Er was vlees, veel vlees
Zaterdag zat ik bij een van mijn beste vrienden voor een BBQ. We hadden elkaar alweer een tijd niet gezien en deze BBQ stond al een tijdje in de planning. De weerberichten waren niet al te best maar afzeggen wilden we niet dus de BBQ werd een grill plaat binnenskamers op die zaterdag. Rond zes uur arriveerde ik en onder het genot van een drankje maakte ik kennis met de nieuwe bewoners, Ben & Billy, de twee katten die zij sinds een week in de familie hadden gehaald. Alhoewel kennis, de kat en de poes waren nog vrij onwennig en erg voorzichtig met vreemden dus het bleef bij een hele voorzichtige kennismaking.

Toen het tijd was om aan tafel te gaan bleek dat er weinig groenten en veel vlees en sausjes aanwezig waren. Een klein beetje groente (komkommer) en stokbrood met kruidenboter. De sausjes (ik nam degene die in de vakantie in het buitenland gekocht waren) waren werkelijk top en het vlees was lekker. Uiteraard werd de grillplaat continu volgegooid en at ik veel te veel vlees maar het was een gezellige avond en dat was het allerbelangrijkste. Ik had echter niet zoveel vlees gegeten dat er geen plaats meer was om de vier kaasjes die op tafel stonden te proberen want alhoewel ik thuis gen kaas meer eet doe ik dat buiten de deur wel degelijk. Toen ik rond een uur of tien afscheid nam om naar huis te gaan nam ik me dan ook heilig voor om de komende dagen geen vlees te eten om deze vleselijke avond te compenseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten