zaterdag 12 september 2015

EMG

Bij mij dus mijn benen
Vrijdag had ik het vervolg onderzoek in het ziekenhuis, een EMG. Ik was iets te vroeg voor mijn afspraak maar kon wel bijna meteen naar binnen dus dat begon goed. Ik werd begroet door een arts, een verpleegkundige en een co-assistent in een kamer die meer op een natuurkunde laboratorium leek dan op een ziekenhuis en dat klopte ook wel met de aard van het onderzoek.

Bij een EMG wordt er eerst met behulp van naalden gezellig in je spieren geprikt om te kijken hoe de impulsen daar lopen en vervolgens krijg je elektroden opgeplakt om je spieren te laten bewegen. Af en toe was het wat pijnlijk maar echt ongemakkelijk was het allemaal niet en na een half uurtje stond ik al weer buiten. Volgende week kan ik de resultaten met mijn neuroloog bespreken en dan zien we wel wat het vervolg traject gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten