donderdag 3 september 2015

Werkherinneringen 28: Hittegolf

Was vroeger alles beter?
Deze werkherinnering werd mij ingegeven door de stukke airco waar ik een tijdje geleden over schreef. Ik had het samen met een collega over onze recente aircoloze periode en toen zei zij "weet je nog van vroeger".

En ja ik wist nog van vroeger. Als het toen echt heel warm werd in de pre airco tijd dan werden er, als eerste maatregel, ijsjes gehaald om de medewerkers wat verkoeling te brengen. En op dagen dat het echt niet meer te harden was (denk aan temperaturen ver boven de  dertig graden) dan werd iedereen in de kantine bijeengeroepen (email hadden we nog niet in die dagen) met een ijsje en dan werd verteld dat je naar huis kon gaan omdat de werkomstandigheden onmenselijk waren geworden.

Alhoewel dat best wel leuke tijden waren met gezellig ijsjes in de kantine eten en een extra vrije middag moet ik zeggen dat ik de huidige omstandigheden met het werken in een lekkere temperatuur verre prefereer boven het werken terwijl het zweet van je rug druppelde. Kortom vroeger was lang niet alles beter dan nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten