dinsdag 1 september 2015

Thailand in de polder

Er was ook een boottocht
Dit weekend was het Thailand in de polder festival en samen met enkele vrienden had ik afgesproken daar naar toe te gaan. Zij waren met de trein gegaan, want wilden wat drinken, ik was later op de dag met de auto vertrokken naar het rustieke Driehuizen, vlak bij Alkmaar. Het laatste stukje van de rit ging over smalle polderwegen waar twee auto's elkaar niet konden inhalen maar er zogenaamde passeer plekken waren zodat je bij een tegenligger toch nog langs elkaar heen kon. Parkeren was in een weiland vlak bij het dorp en na een klein stukje lopen bereikte ik het festival terrein.

Het weer was werkelijk schitterend te noemen en een rondje over het terrein toonde eetkraampjes, boeddhistische monniken, snuisterijen uit Thailand en nog veel meer te koop. Daarnaast waren er demonstraties van Muay Thai boksen, volksdansen en uiteraard muziek. Ik scoorde wat te eten en nam plaats aan het tafeltje waar mijn vrienden al zaten en beleefde een gemoedelijke middag die alleen even onderbroken werd doordat bij de toespraak van de Thaise ambassadeur de Nederlands en Thais volksliederen gespeeld werden en iedereen even netjes stil was. Aan het einde van de dag stapte iedereen bij mij in de auto en reden we terug richting de bewoonde wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten