donderdag 10 september 2015

U2

Uiteraard moest er een dame uit het publiek meedoen
Het was tijd voor het hoofdprogramma, U2 in de Ziggo dome We waren lekker vroeg en vonden onze stoeltjes die lekker zaten en installeerden ons tot de band zou opkomen. Welnu die kwam, die zag en die overwon in een zin. De eerste nummers dacht ik nog wat een goede songs en wat een simpel podium maar bij het vijfde nummer bleek er een gigantisch multi-purpose scherm over de hele breedte te hangen dat gedurende het hele concert op diverse innovatieve manieren gebruikt werd.

Nummertje acht op de setlist was sunday bloody sunday in de meest indrukwekkende versie die ik ooit van dit nummer gehoord had, fantastisch gewoon. De laatste nummers waren vier toppers uit de houden jaren van U2 (1985-1990) en ik begon al aardig schor te worden van het meebrullen. De toegift eindigde tenslotte met One waarbij de eerste twee coupletten voor het publiek waren. Na afloop waren ik en mijn zwager het roerend eens, dit was het beste U2 concert dat wij ooit gezien hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten