maandag 17 maart 2014

White elephant

De mix vanvoorgerechten
Vrijdag was het weer tijd voor mijn maandelijkse dinner date met een goede vriendin. Deze keer hadden we een Iens dinner deal bij Thais restaurant white elephant. Voor de somma van 27,50 pp zouden wij een vier gangen menu plus amuse, tafelwater en welkomstcocktail krijgen en dat konden we niet laten schieten. Ik had hier al een keer gegeten met de boys en naast het prima eten bleken toen de echt speciale gerechten helaas niet meer beschikbaar te zijn, maar een hernieuwde kennismaking vond ik zeker geen straf.

Het keuzemenu
Ik parkeerde vlakbij en gebruikte daar voor de eerste keer de parkmobiel app die ik in januari geïnstalleerd had. Een paar meter lopen en we werden hartelijk verwelkomd in het restaurant dat qua aankleding wel een stukje luxer is dan de meeste andere Thaise restaurants. We werden als eerste voorzien van een welkomstcocktail en de kaart. Even later volgde de amuse van een viskoekje met koude Thaise kruidenthee. Al snel hadden we onze keuze gemaakt voor haar de vegetarische soep en het rundvleesgerecht, voor mij de pittige zure garnalensoep en roosbaardfilet als hoofdgerecht. Mijn gezelschap hield het bij het tafelwater ik ging voor een Thais biertje, een Chang om precies te zijn.

Voor de soep kwam er echter een plateau met voorgerechtjes en deze keer niet de loempia, saté, gefrituurde garnaal en het viskoekje maar een vijftal aparte gerechtjes waaronder hun beroemde gerecht met kruiden en specerijen. Erg lekker en erg verrassend moet ik zeggen. De soep was niet verrassend maar de klassieke Thaise soep die uitstekend bereid was. Altijd lekker vindt ik. Het hoofdgerecht was voor mij ook nieuw want ik had nog nooit roosbaardfilet bij een Thais restaurant gegeten. De filet bleek gefrituurd te zijn in een knapperig jasje en werd met diverse groenten in een saus van o.a. rode curry en citroengras opgediend. De bijbehorende rijst lieten we echter onaangeroerd want we zaten al behoorlijk vol en er kwam nog een dessert. Dat bestond uit banaan in een lauwwarme kokosmelk met een bolletje vanille ijs erbij. Als laatste koffie na en we stapten heel erg voldaan van tafel. Normaliter is dit een redelijk prijzig restaurant maat wij betaalden samen €70 euro voor al dit heerlijks en dat is echt geen geld. Als je kan pak deze Iens dinner deal dan mee want je doet jezelf te kort als je niet gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten