zondag 2 maart 2014

Grand café Valerius

De rode poon
Vrijdagavond was het weer tijd voor de periodieke stapavond met een oud collega en dat begint een redelijk vast patroon te worden. Ik rijd naar zijn huis in Velserbroek, laat mijn auto daar achter en vervolgens vertrekken we om eerst iets te gaan drinken.

Dat betekent als het even kan de Jopenkerk, waar wij een van de Jopenbiertjes nemen en uiteraard een schaal met bitterballen erbij. Deze keer gingen we zelfs voor twee maal bier en twee maal bitterballen (waarbij we de bitterballen maar beschouwden als voorgerecht voor de maaltijd die zou volgen). Voor die maaltijd had hij een leuk restaurantje uitgekozen dat echter een nadeel had, het was toevallig deze vrijdag gesloten. We gingen daarom maar naar een plek waar we al eens eerder geweest waren, grand café Valerius in Driehuis. Zonder een seconde te twijfelen ging mijn ex-collega voor de saté ik liet mij echter over te halen tot de vangst van de dag, een rode poon mer rozemarijn aardappeltjes in de schil en champignons op zijn Grieks (dis is trouwens een recept uit de Franse keuken). Erbij had ik een Brugze zot van de Halve Maan, een brouwerij die ik een paar jaar geleden bezocht had. Na hadden we allebei koffie en daarna was het tijd om naar bioscoop te vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten