woensdag 19 maart 2014

Toyota auris

De aurus TS
Maandag moest mijn auto naar de garage voor een onderhoudsbeurt en kreeg ik als vervangende auto een Toyota Auris mee. Normaliter heb ik op dezelfde dag mijn auto weer terug maar deze keer duurde het iets langer doordat er een discussie was tussen de garage en de leasemaatschappij over het wel of niet doorvoeren van enkele reparaties. De reden hiervoor is dat de auto binnenkort uit de lease komt en dan wil de leasemaatschappij er zo min mogelijk aan uitgeven.

Daarom had ik de tijd om de Aurus te vergelijken met mijn Prius. De Auris is een iets kleiner model maar ik zit er erg comfortabel in. De meeste verschillen met mijn Prius lagen meer aan de uitvoering dan aan de auto. Zo was er onder andere geen lederen bekleding, geen ingebouwde navigatie en geen solar roof. Het enige wat even wennen was, was dat deze Auris een normale handgeschakelde auto is en geen automaat (de hybride versie is uiteraard wel van een automaat voorzien). En na enkele jaren alleen maar in automaten gereden te hebben was dat best anders te noemen. Maar ja, het wende best wel weer vlot dus zonder afslaande motor wist ik thuis en op kantoor te komen. De auto beviel in ieder geval erg goed dus wie weet voor de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten