donderdag 20 maart 2014

Verkiezingen

In Nederlanders stemmen nog met het rode potlood
Woensdag was het weer tijd om te stemmen en net zoals alle jaren doe ik dat trouw. Dit jaar had ik echter wel heel veel moeite om de partij van mijn keuze te bepalen. Ik stem namelijk al jaren trouw op de VVD maar ik ben wel heel erg teleurgesteld in wat het huidige kabinet Rutte momenteel doet. Dat zijn voor mij niet de juiste liberale idealen waar de VVD voor zou moeten staan.

Ik deed dus braaf mee aan stemwijzers en verkiezingskompassen maar de keuzes die voor mij overbleven als ik niet voor de VVD stemde waren de PVV kloon PVVA en de CU. Nu stem ik uit principe niet op een partij die zich laat lijden door een godsdienst (iets met scheiden van kerk en staat) en een partij die poogt de verkiezingen ongeldig te laten verklaren en wiens opvattingen niet stroken met de mijne is al helemaal kansloos. Het is dus toch de VVD weer geworden en ik hoop dat de plaatselijk afdeling mijn vertrouwen minder zal beschamen dan de landelijke afdeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten