vrijdag 7 maart 2014

Cloud opslag

Het logo van Mega
Met de opkomst van de cloud is het erg makkelijk geworden om, onder andere,  je foto's buiten je eigen computer op te slaan en ze te delen met je eigen apparaten als telefoons, tablet's en computers maar ook met anderen. Ik gebruik gratis diensten als dropbox om bestanden te delen met anderen en onedrive (voorheen skydrive) om een backup van mijn fotoalbums te hebben. Wat ik echter nog niet kwijt kon waren alle filmpjes (het wordt echt steeds makkelijker met de moderne telefoons) plus de complete sets aan vakantiefoto's want dat ging toch wel in de gigabytes lopen. Ook dat is echter opgelost dankzij de opkomst van services als mega, jawel die van Kim Dotcom, en box die je gratis 50 gigabyte geven met daarnaast de 20 gigabyte van Bitcasa. Kortom al mijn foto's en video's staan nu in de cloud opgeslagen en als echte Hollander zonder dat het mij een cent kost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten