maandag 24 maart 2014

Werkherinneringen 19: Lekke band

Zij kwamen ons dus redden
Gisteren kwam er een mail van een collega binnen met de mededeling dat hij wat later zou zijn omdat hij met een lekke band langs de weg stond en zijn auto bleek geen reservewiel of thuiskomer te hebben, hij moest dus op de ANWB wachten.Dat deed mij terugdenken aan een van de weinig lekke banden die ik zelf meegemaakt heb.

Een collega had net haar rijbewijs gehaald en meteen een auto gekocht aangezien zij dicht bij mij woonde reden we vaak samen naar het werk en op een mooie zomerdag reden we terug naar huis. Ik vond dat de auto slecht reed maar zij had niets in de gaten alhoewel haar handen krampachtig aan het stuur zaten. Ik zei tegen haar dat we volgens mij een lekke band hadden en nadat ze op de vluchtstrook gestopt was bij Muiden bleek de linker voorband aan flarden gescheurd te zijn. Zij belde de ANWB en wij zaten lekker in het zonnetje te wachten tot onze redder in nood verscheen. Na de bandenwissel nam ik het stuur over voor het laatste stukje want zij was nog wat nerveus na het moeizame rijden met één lekke band. Wat mij altijd aan deze gebeurtenis bij zal blijven is hoe het in hemelsnaam mogelijk is om een paar kilometer met een lekke band te rijden zonder dat je dat doorhebt, hoe onervaren je als chauffeur ook mag zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten