dinsdag 18 maart 2014

Verjaardagscadeau

Het verjaardagscadeau
Vandaag is mijn nichtje jarig maar voor de familie werd het zondagmiddag gevierd in haar ouderlijk huis, ondanks dat ze al op zichzelf woont. Aangezien mijn zusje ziek was was het zonder maaltijd en werd er koffie (of thee) met gebak en daarna hapjes en drankjes geserveerd.

Voor de verandering (meestal heeft ze zat wensen) had mijn nichtje ditmaal om geld gevraagd en niet om cadeautjes. Nu had ik uit mijn vakantie naar Thailand nog wat geld overgehouden en had mijn nichtje al de vlucht geboekt voor haar vakantie naar Thailand in juli. Niets was dan ook meer toepasselijk dan een mooie kaart te kopen en daar de bath briefjes en muntjes in te stoppen die ik nog had liggen voor een volgende vakantie in dat prachtige land. Zo geef je dan aan de ene kant geld waar om gevraagd is maar is het toch wat anders dan het equivalent in euro's te geven. En het allerleukste is dat je zeker bent dat het op de vakantie wordt uitgegeven want betalen met de bath in Nederland is nog niet mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten