donderdag 6 juni 2013

#nwplyng

Het logo van #nwplyng
Meestal is Dennis de starter van een nieuwe social media rage bij de boys, soms ben ik het maar deze keer nam Simon het voortouw. Hij was tegen #nwplyng aangelopen, een app voor zowel Android als iPhone waar je de muziek waar je naar luistert kunt delen. Onafhankelijk van elkaar zagen Dennis en ik wat check ins verschijnen van Simon (want er is uiteraard integratie met Facebook, Twitter en Foursquare) en besloten om de app ook te gaan proberen. (We wachten trouwens nog op Frank om zich aan te sluiten)

Het principe is ontzettend simpel. Als je naar een nummer luistert kun je dat via de app aan je vrienden kenbaar maken en daar wat tekst bij zetten en nog wat extra gegevens zoals bv. locatie en foto's. Wat de app helemaal onweerstaanbaar maakt is dat je er ook badges mee kunt verdienen (die hier dan heel toepasselijk records heten) en je kunt in rang stijgen (ik ben nu street performer) op basis van aantal gedeelde nummers en volgers dat je hebt. Na drie dagen ben ik al fan geworden want muziek is iets wat een behoorlijk grote plaats in mijn leven inneemt, koppel dat aan badges, levels en social media en je hebt een fan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten