zondag 23 juni 2013

Hollandse nieuwe

Ondanks het slechte weer  een stalletje voor de deur
Zaterdag was ik heel erg weinig van plan, ik was rond twaalf uur mijn bed uitgekomen en gezien het wederom droevige weer had ik besloten dat vandaag een dagje lekker luieren zou worden en dat ik de deur niet uit zou gaan, boodschappen zouden zondag wel komen.

Maar opeens schoot het me te binnen dat afgelopen week het eerste vaatje Hollandse nieuwe was geveild en dat betekende dus ook dat nu bij de visboer te krijgen waren. En aangezien ik toch wel in de categorie lekkerbek val besloot ik dus het huis te verlaten en mij naar vishandel Jan Hendriks te spoedden. Aldaar aangekomen bleek er niet alleen Hollandse nieuwe te zijn maar ook een nieuwe viswinkel. men had de boel namelijk ruim een maand geleden verbouwd en alles zag er strak en schoon uit. Nu is dat allemaal wel leuk maar het ging uiteraard om de vis.Ik bestelde dan ook drie haringen, twee om mee te nemen en een om ter plekke te consumeren. Hij was, net zoals elk jaar eigenlijk, prima van smaak en ik was dan ook niet voor niets de deur uitgegaan. Dat weerhield me er echter niet van om weer terug naar huis te keren en er alsnog een lekkere luie zaterdag van te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten