zondag 9 juni 2013

Morita-Ya

Het uitzicht bij Morita-Ya
Het leven kan soms erg vervelend zijn. Na gisteren met een vriendin heerlijk bij een Japanner gegeten te hebben ging ik vandaag met een vriend heerlijk bij een Japanner eten. Dennis en ik hadden namelijk al heel erg lang een bezoek aan Morita-Ya op de planning staan, het Japanse eethuisje waar ik heel erg graag mag komen.

Bij binnenkomst was het heel erg rustig, dusdanig rustig dat er slechts een tafeltje bezet was en dat gaf ons de kans de second best seats in the house te nemen (er zijn twee tafeltjes aan het raam met een mooi uitzicht over de Amsterdamse grachten). Morita bracht ons de kaart en wat te drinken en op mijn advies namen zowel Dennis als ikzelf de sushi en sashimi mix. Voor had hij de yakitori kip spiesjes en ik ging voor de gyoze pasteitjes. Nadat ook nog even de kok naar boven gekomen was om ons te begroeten (ik had hem al een lange tijd niet meer gezien) bracht Morita ons onze sushi boxen en die waren, zoals altijd weer top. Sinds de laatste keer dat ik hier geweest was waren er wat kleine wijzigingen doorgevoerd. Zo was de temaki nu van paling i.p.v. zalm  (een vooruitgang wat mij betreft omdat er verder ook al een nigiri en sashimi van zalm is). Na de koffie (en zonder toetje want daar zijn ze hier niet goed in) verlieten we de zaak weer met een tevreden glimlach op het gelaat.

1 opmerking:

  1. Ik heb bijna medelijden met je, twee keer achterelkaar naar de Japanner ;-)), Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen