donderdag 11 juli 2019

Politie

Nathan
Terug in het hotel belde ik wederom met de politie en die beloofden iemand langs te sturen. Na zo'n dertig minuten werd ik gebeld door officer Nathan die voor de deur van het hotel stond en zich even later bij ons op de kamer voorstelde. Het was een aardige vent die vroeg wat er gebeurd was en alles noteerde. Toen hij hoorde dat we uit Amsterdam kwamen vertelde hij dat hij daar ook geweest was en dat hij helemaal lyrisch was geworden van onze infrastructuur voor de fietsers. Na de aangifte afgerond te hebben kregen wij een visitekaartje van hem met zijn gegevens en ons case nummer zodat we contact konden opnemen als er iets gebeurde.

En welnu er gebeurde wat want nog geen uur nadat Nathan ons verlaten had ging mijn telefoon af. Het was ons vorige hotel met de mededeling dat ze de rugzak toch gevonden hadden. Mijn eerste vraag was uiteraard of de paspoorten er nog in zaten en na controle bleek dat het geval te zijn. Enige probleem de rugzak was in Idaho en wij waren in Oregon. Ik stelde voor dat zij de rugzak de volgende dag via UPS zouden opsturen naar ons met mijn creditcard om de kosten op te boeken. Volgens hun was dat wel mogelijk en zij zouden ons de volgende dag terugbellen om te bevestigen of het gelukt was. Je kunt begrijpen dat we een stuk geruster gingen slapen dan dat we in Portland aangekomen waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten