dinsdag 9 juli 2019

Benihana

Top eten maar een wat mindere chef
Na de auto weer teruggezet te hebben in de parkeergarage en de aankopen van labeltjes ontdaan te hebben was het tijd voor het diner en dit was de enige keer in de vakantie dat ik een reservering had gemaakt. We gingen namelijk eten bij Benihana en dat is best wel een populaire keten en dus wou ik geen risico lopen.

Lopen is trouwens wat we deden om bij het restaurant te komen want ook dat lag op korte afstand van ons hotel. Na binnenkomst werden we naar boven geleid waar we plaats namen aan onze tafel samen met zes anderen en na het opnemen van de drankjes (fris en bier) en ons hoofdgerecht arriveerde onze chef die zijn spulletjes uitpakte en zich klaar maakte voor de show. Nu is Benihana niet allen bekend om zijn prima voedsel maar ook voor de show die de chef opvoert en ik was dan ook erg benieuwd wat mijn vriendin er van ging vinden. Qua eten was ik absoluut niet teleurgesteld want dit was een van de weinige keren in de vele jaren die we elkaar kenden dat mijn vriendin meer dan vol van tafel stapte. Meestal houdt ze op als ze vol zit maar hier lukte het haar niet, de gerechten waren allemaal erg lekker met veel groenten en een rijst variant waar ze van smulde en het hoofdgerecht (biefstuk van de haas en kreeft)  was eigenlijk te veel van het goede maar zo lekker dat ze te veel at. Ook ik liet me niet onbetuigd want het was allemaal top ondanks dat de show van onze chef wat minder was dan ik de vorige keer met de boys had meegemaakt. Het eten was echter werkelijk top en na het afsluitende ijsje werd er dan ook een doggy bag gevraagd voor zowel de rijst als de stukjes hoofdgerecht die over gebleven waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten