zondag 7 augustus 2016

Canal parade

Een van de tachtig
Ik vreesde dat ik dit jaar de canal parade, het hoogtepunt van de gay pride, aan mij voorbij moest laten gaan want ik was na mijn operatie nog lang niet in staat om een tijdje te kunnen staan en zitten in de mensenmenigte die de canal parade nu eenmaal aantrekt. Gelukkig was daar een goede oplossing voor want een van mijn vrienden woont aan de prinsengracht, op een punt waar de boten al snel voorbij komen.

We namen dus wat hapjes en drankjes mee en namen de tram richting zijn huis waar wij ons door de al aardig volle straten naar zijn huis begaven. Aangekomen namen we plaats voor de grote ramen en met een beker koffie wachten we op de eerste boten. De start van de parade kwam al snel met een paar professionele flyboarders die een spectaculaire show weggaven. Daarna kwamen de kleurrijke boten een voor een voorbij varen en het duurde tot half zes alvorens de laatste boot ons passeerde. Al met al een erg gezellige middag en ik was erg blij dat ik er ondanks mijn herstel toch in was geslaagd om de parade te kunnen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten