zaterdag 17 oktober 2015

Mosselen

Slachtoffers van een feestmaal
De dag was vroeg begonnen met een bezoek aan een klant en die dag eindigde ook weer vroeg en feestelijk. Die avond zouden wij namelijk mosselen gaan eten bij mijn ouders. Uiteraard was er biefstuk voor moeder, zusje en neefje maar mijn zwager, vader,nichtje en ik kregen schalen met mosselen voorgezet. Een lekkere wijn, mooie salade en frietjes completeerden de feestelijke maaltijd die alleen onderbroken werd om de volle schalen met lege schelpen te vervangen door volle schalen met verse mosselen. Na afloop zat iedereen bom en bom vol dus er was wat minder behoefte aan een dessert dan normaal.

Zoals elk jaar was ook dit jaar het mosselfestijn zeer geslaagd te noemen en het staat uiteraard ook voor volgend jaar weer op de kaart. Maar ik ga er bij mijn ouders op aandringen dat in deze komende donkere wintermaanden er ook een avond ingeruimd gaat worden voor the captains dinner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten