woensdag 7 oktober 2015

Loetje aan 't IJ

Biefstuk Bali, frietjes, ui en champignons
Alhoewel mijn neefje al weer aardig wat weken geleden jarig was geweest hadden we nu eindelijk tijd om voor zijn verjaardag een hapje te gaan eten. De keus was op een van de acht filialen van Loetje gevallen en wel die aan het IJ. We kwamen redelijk laat aan aangezien ik van een seminar afkwam en met het drukke verkeer ging alles niet even vlot maar om half acht waren wij dan toch in de mooiste Loetje die ik tot nu toe gezien had. Net als altijd was het beredruk en het duurde dan ook even voor we een tafeltje kregen maar onder het genot van een drankje aan de bar was de korte wachttijd geen probleem.

Eenmaal gezeten viel de keuze op de Ibericoham en de sashimi van tonijn als voorgerecht en twee maal de biefstuk Bali, vergezeld van ui, champignon en friet, als hoofdgerecht. Mijn neefje schrok nogal van de hoeveelheid Iberico die hij kreeg maar toen hij erachter kwam dat er sla onder de ham lag was dat geen probleem, de sla werd gewoon netjes op het bord achtergelaten en er werd genoten van de ham. Het hoofdgerecht arriveerde na gepaste tijd en wederom kon deze de goedkeuring van mijn neefje wegdragen. Het smaakte prima maar de hoeveelheid was best wel fors. De biefstuk verdween echter tot de laatste gram maar friet en uitjes werden niet helemaal opgegeten. Hij zat zelfs zo vol dat er geen plaats meer was voor een ijsje en zo vertrokken wij met een voldaan en tevreden gevoel uit mij derde en zijn eerste Loetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten