donderdag 8 oktober 2015

Amsterdam - Namen

In de bus
Het was weer tijd voor het jaarlijkse PV uitje en deze keer was de bestemming Namen, de hoofdstad van Wallonië. In tegenstelling tot wat de kop zegt was het geen enkele reis van Amsterdam naar Namen, maar een route met vele halteplaatsen.

Mijn wekker ging op het wat minder vriendelijke tijdstip van zes uur in de ochtend maar ik stond vlot naast mijn bed, verrichtte de ochtendrituelen, pakte mijn reistas en sloot de voordeur achter mij. De eerste halte naar Namen was Zaandam waar ik mijn vaste kameraad voor dit soort tripjes ophaalde. Ook hij stond al klaar en stapte monter in zodat wij naar de tweede tussenstop konden gaan, Almere. Ondanks wat wegafzettingen in Zaandam kwamen wij netjes op tijd aan, zetten de auto neer op de parkeerplaats van mijn werk en stapten in de bus die ons naar Namen ging brengen. Na een zo'n anderhalf uur rijden werd de verplichte stop ingezet bij Hazeldonk waar iedereen de bus kon verlaten voor koffie en eventueel een hapje eten zodat de chauffeur zijn wettelijk verplichte rust kon pakken. Na een kop koffie bij de McDonald's, stapten wij de bus weer in die ons in een ruk naar de eindbestemming bracht. Het parkeren voor het hotel was nog enigszins avontuurlijk daar de chauffeur de zijstraat miste en vrolijk via een erg krappe bocht en even krappe eenrichtingsstraat, tegen het verkeer in, ons voor het hotel afzette.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten