woensdag 5 augustus 2015

Morita-Ya

De grill set
Tegen vijf uur verliet ik de boten parade want ik had afgesproken om met een vriendin te gaa dineren bij Morita-Ya. Ik wandelde dus van de Vijzelgracht richting Zeedijk om in de hartjes neer te strijken, Met veel pijn en moeite arriveerde mijn vriendin tenslotte want het was een gekkenhuis in de stad en bijna alle wegen waren onbegaanbaar.

Vervolgens was het minder dan honderd meter naar Morita-Ya maar dat duurde heel erg lang want de zeedijk was een gekkenhuis met mensen die aan het drinken en danse waren en daarnaast was de straat vele malen smaller vanwege alle drank en eet standjes die de horeca neergezet had. Het lukte ons tenslotte om het restaurant te bereiken dat erg leeg was maar dat vond ik geen wonder met de moeite die het ons had gekost om binnen te komen.We kregen dus plek aan het raam met uitzicht op de gracht waar we edamama en gyoza als voorgerecht bestelden. Als hoofdgerecht gingen we voor de sushi en sashimi mix en de grill rundvleesschotel. Zoals altijd smaakte alles weer top en voldaan verlieten we het restaurant klaar voor de tweede worsteling, deze keer om de zeedijk te verlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten