donderdag 20 augustus 2015

Het gemaal

De oosterse kip salade
Na de vakantie was de ijskast uiteraard leeg en moesten er boodschappen gedaan worden voor zowel lunch, avondeten en diverse levensmiddelen. En ondanks het feit dat het weer in Nederland een stuk minder was dan in Tsjechië besloot ik de vakantiestemming nog even te rekken en ging daarom buiten de deur lunchen.

De keuze viel op brasserie het gemaal in Halfweg. Alhoewel ik van Dennis de tip kreeg om de kipsaté te bestellen besloot ik tot wat anders. Ik had de, voortreffelijke, kipsaté al eerder gegeten en vond die niet helemaal passen bij mijn glas sauvignon. De keuze viel daarom op een Italiaanse bol met zalm maar de Italiaanse bollen waren op en in het andere aanwezige brood had ik minder trek. Na een tweede rondje door de kaart besloot ik tot de oosterse kip salade en ook dat bleek een schot in de roos te zijn. Er arriveerde een erg ruime portie van goed gemarineerde kip met o.a. tomaat, komkommer en rucola die voortreffelijk smaakte. Met een espresso na werd er dan toch echt een einde aan een top vakantie gebreid, ondanks het feit dat ik gisteren al terug in Nederland was gekomen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten