zaterdag 1 augustus 2015

Google translate

De wen versie
Mijn telefoon heeft net de laatste toevoeging in de categorie nuttige vakantie apps gekregen in de vorm van Google translate. Google is al jaren met vertaal programmatuur bezig en na de web versie is daar ook een app van gekomen die gesproken tekst kan vertalen. Inmiddels is deze zo slim geworden dat je foto's kunt nemen met je telefoon en dan wordt de tekst vertaald in andere talen.

Aangezien dat best interessant klonk besloot ik er eens naar te kijken want Tsjechisch zat er ook tussen en met mijn vakantie naar Praag was dat misschien wel nuttig. Ik zette de app op mijn telefoon en nam een foto van de website van een Tsjechisch restaurant om de proef op de som te nemen. Tot mijn grote tevredenheid werd alles probleemloos vertaald (de website had ook een Engelse versie zodat ik de vertaling kon vergelijken) en vanaf nu maakt Google translate dan ook deel uit van mijn vaste collectie vakantieapps. Tsjechië here I come.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten