dinsdag 4 augustus 2015

Gay pride

Een van de 80 boten
Zaterdag was de zomer weer wakker geworden en het zou een schitterende dag worden. Ik had nog nooit een bezoek gebracht aan het hoogtepunt van de gay pride, de boten parade maar daar zou dit jaar verandering in komen. Ik was door vrienden uitgenodigd om in hun stamkroeg, Myrabelle, te komen kijken en had ja gezegd. Myrabelle ligt op de kruising van de Prinsengracht en de Vijzelgracht en op de route van de botenparade. En, erg belnagrijk, het heeft een terras aan het water.

Bij aankomst zat het terras niet helemaal vol maar het was afgezet voor stamgasten van het café. Mijn Mijn vrienden loodsten mij naar binnen en mijn timing was werkelijk prima want net toen ik aankwam passeerden de eerste twee boten het terras. Ik had een prima plek met uitzicht op het water, er werd een glas bier in mijn handen gedrukt en het zonnetje scheen. Een prima begin van wat een mooie middag beloofde te worden. Er kwamen in de loop van de middag meer boten voorbij, er werd meer bier aangerukt en op een gegeven ogenblik kwamen er ook nog bitterballen langs, kortom het prima begin werd uitstekend vervolgd. Na een boot of zestig was het inmiddels vijf uur geweest en ik had nog een diner afspraak staan dus ik nam afscheid van mijn vrienden, hen bedankend voor een heerlijke middag die ik zeker van plan ben volgend jaar te herhalen als zij daar weer zitten.

1 opmerking: