zaterdag 20 juni 2015

Hollandse nieuwe

Ze smaakten prima
Donderdag was de eerste dag dat de nieuwe haring verkocht werd en dit jaar had ik er mijn zinnen op gezet om op de eerste dag een Hollandse nieuwe te verorberen. Nu zit er een goede visboer niet al te ver van mijn werk (met de auto dan want te voet is het te ver) en ik had dan ook besloten om in de lunchpauze een harinkje te gaan happen.

Nu zijn mijn huidige directe collega's niet zo van die buiten de deur eters dus op mijn vraag of er iemand meeging bleef het angstwekkend stil. In mijn eentje stapte ik dan ook in de auto en reed naar vishandel J.J. Plat. Er hing al een groot spandoek buiten dat aankondigde dat de Hollandse nieuwe gearriveerd was en ik schoof aan in het rijtje dat stond te wachten. Al snel was ik aan de beurt en bestelde er twee met uitjes en zuur, die vers aangesneden werden voor me, de aangeboden korenwijn sloeg ik af want dat vond ik veel te vroeg..

Het was lekker weer dus ik nam op het bankje voor de winkel plaats met de buit en proefde het eerste stukje zonder uitjes en zuur. Hij was werkelijke prima van smaak en al gauw waren de twee harinkjes verdwenen en liep ik terug naar mijn auto om weer aan de slag te gaan. Dit waren dan wel de eerste twee van het seizoen maar het zullen zeker niet de laatste zijn want de oogst was prima dit jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten