dinsdag 9 juni 2015

De efteling

De pagode, daar ga ik dus niet in
Zaterdag had de PV van mijn werk een dagje Efteling geregeld. De weerberichten werden in de loop van de week beter en het zou tenslotte 21 graden worden met een lichte bewolking. Even voor tien uur arriveerde ik in Kaatsheuvel en had al spoedig de man met de kaarten gelokaliseerd, alhoewel  kaarten, hij bleek een groepsticket te hebben en aangezien de bus verlaat was duurde het een tijdje voor we het park konden betreden.

Als eerste liepen we naar de fata morgana en waren opgewekt over het gebrek aan rij, maar dat kwam doordat de attractie het niet deed. Vervolgens liepen wij naar de piranha en toen wij wederom geen rij zagen kregen wij een vermoeden dat bleek te kloppen, ook deze was stuk. En alhoewel de fata morgana later weer opende bleef de piranha de hele dag gesloten. Niet getreurd er was genoeg te doen en wij betraden een aantal andere attracties alvorens wij naar de steenbok gingen waar een echte pretparklunch geserveerd werd van frieten en kipnuggets met wat drinken en een toetje. Niet echt een sterrenlunch maar genoeg voor een pretparkbezoek. Daarna was het nog wat attracties aflopen totdat wij om 16:00 naar de grote show van de Efteling, Ravelijn, gingen. Ik zag de show voor de tweede keer en had nu wat meer tijd om naar de gebeurtenissen te kijken en zag een aantal nieuwe dingen. Net als de vorige keer vond ik het een mooie show en een mooi einde aan een dagje Efteling met dank aan de PV van mijn werl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten