maandag 8 juni 2015

De halve maen

De bar van de halve maen
Mijn ouders waren in mei alweer 54 jaar getrouwd en dat vieren wij dan met een etentje. Alleen zat ik dit jaar in New York in die periode dus dat ging hem dus niet woorden. het etentje werd dan ook een week uitgesteld en vrijdag 5 juni pikte ik dan ook mijn ouders op om naar het vlakbij gelegen de halve maen te rijden.

Terwijl wij aankwamen rijden zagen wij mijn zusje en zwager het etablissement betreden en al gauw zaten wij gezamenlijk aan tafel de kaart te bestuderen.Ik ging voor de seizoensalade (wilde ganzenfilet) en de special, asperges met zalm en aardappelen. verder werden er mixed grills, kip, soep, carpaccio, parmaham met meloen, saté en tournedos besteld. De bediening was uitermate vriendelijk en het eten smaakte prima, wat kan een mens zich nog meer wensen. Het was en uitermate lekker en gezellige avond maar tegen negen uur kwam er een eind aan en gingen we weer naar huis. Op naar de 2016 editie zou ik zeggen.

2 opmerkingen: