woensdag 22 oktober 2014

Remakes

De nieuwe versie
Nieuwe versies maken van oude spellen is iets wat tegenwoordig regelmatig gebeurd maar vaak komen deze niet in de buurt van de kwaliteit van de originele versies. Een van de redenen is dat dingen in je herinneringen vaak mooier zijn geworden dan in werkelijkheid, een andere is dat de nieuwe makers niet kunnen tippen aan de oude makers van het spel.

Met hoge verwachtingen en diepe angsten besloot ik dan ook de nieuwe versie van een van mijn favoriete adventure games van vroeger te installeren, Gabriel Knight Sins of the fathers 20th aniversary edition. Na een vlotte installatie begon ik met de intro en die vertelde mij dat het spel door de oorspronkelijke schrijfster, Jane Jensen, was aangepast en dat er een aantal extra puzzels inzaten, beide positieve berichten dus. Het zag er allemaal een stuk fraaier uit dan twintig jaar geleden en al gauw zat ik de krant te lezen in Gabriel's boekwinkel in hartje New Orleans. De sfeer van de gane is volledig behouden gebleven en ik ben dan ook vast van plan om het voodoo mysterie voor de tweede keer op te gaan lossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten