zaterdag 25 oktober 2014

Aurus vs Prius

Het interieur van mijn Aurus
Ik rijd nu een paar dagen in mijn nieuwe Toyota Aurus en het is dan ook tijd voor het eerste vergelijk met mijn Prius. Dingen die meteen opvallen zijn uiteraard dat de Prius een maatje groter is dan de Aurus maar dat was een bewuste keuze. Aan de positieve kant rijd de Aurus soepeler dan de Prius en is de technologie vier jaar verder gekomen en dat merk je aan dingen als de spraakbediening en navigatie. Op veiligheidsgebied heb ik naast mijn (verbeterde) achteruitrijd camera ook inklapbare spiegels gekregen en zo zijn er tal van kleine verbeteringen. Het enige wat nog steeds moet wennen is dat het middenconsole een stuk lager zit dan in de Prius en dat de parkeerrem van een voetmodel naar een handmodel is overgegaan. Ik wil nog steeds elke keer bij het starten en parkeren een pedaal dat er niet is met mijn voet intrappen maar dat is dan ook het enige probleem dat ik met de overstap heb. Kortom ik ben erg tevreden met mijn keuze en kijk vooruit naar de eerste grotere ritten die ik met mijn nieuwe bolide ga maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten