vrijdag 17 oktober 2014

Pasta vino

Pizza salami voor Michael
Dinsdagavond was ik met mijn neefje uit eten als cadeautje voor zijn verjaardag alweer enkele maanden geleden. De afspraak was behoorlijk in het slop gekomen door drukte mijnerzijds en vakanties maar eindelijk was het zover. Normaliter kiest hij voor spareribs maar aangezien hij die net de week daarvoor met zijn zusje gegeten had was de keuze op zijn tweede liefde gevallen, pizza. We gingen naar pasta vino in Aalsmeer, een behoorlijk druk Italiaans restaurant waar van patron tot personeel iedereen Italiaan was.

Voor namen we gezamenlijk een antipasta bestaande uit Italiaans vlees en Italiaanse kaasjes. Zo lag er een mooie selectie van onder andere mortadella,,salami, prosciutto en pecorino op het bord. Mijn neefje proefde alles en vond het een lekkerder dan het andere maar genoot van het voorgerecht. Hij genoot er zelfs dusdanig van dat hij zijn pizza niet helemaal opkreeg maar een gedeelte liet staan. Ik at wel mijn complete hoofdgerecht van bocconncini della casa (opgerolde kalfsoester met rauwe ham, mozzarella en salie) met daarbij diverse groenten en gebakken aardappels op maar zat toen ook vol. Tijdens de maaltijd waande ik mij af en toe in Italië want de sfeer en aankleding was zoals ik die kende uit diverse restaurantje in Rome n er waren veel Italiaanse gasten waarmee druk in de moedertaal gecommuniceerd werd. Ik denk dan ook dat dit een prima plek is voor een etentje met de boys ter herinnering aan onze Rome trip van 2010. Reserveren is echter een mist want op deze dinsdagavond zat de zaak bomvol en er waren meerdere gasten die stonden te wachten tot er een tafeltje vrijkwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten