zondag 12 oktober 2014

Het nieuwe elfde gebod

Gij zult genieten
Sinds 1 september jongstleden was mijn stamcafé het elfde gebod in nieuwe handen overgegaan en sinds die tijd was ik er niet meer langs geweest. Aangezien ik zaterdag een eetafspraak had met een vriendin had ik voor het elfde gebod gekozen om af te spreken zodat ik kon kijken wat er gebeurd was met de zaak.

Kwart voor zeven betrad ik het café en het eerste wat opviel was dat het veel lichter was geworden. De raamschildering was flink aangepast en de beelden en planten waren verschoven zodat er veel licht naar binnen kwam. Dat samen met wat andere dingen als het tafeltje bij de deur verwijderen en het nu rode plafond zorgde voor een frisse blik. Ik nam plaats aan de bar en bestelde een Jupiler (er was nu trouwens ook Heineken op de tap) en raakte in gesprek met de barkeeper. Bekenden waren er niet meer te vinden maar de atmosfeer was nog steeds prima. Mijn stamcafé gaat het niet meer worden omdat alle oude bekenden vertrokken zijn maar het blijft een prima plek om met vrienden af te spreken dus ze hebben mij nog niet voor het laatst gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten