zondag 1 juni 2014

Verjaardagen

De BBQ in vuur en vlam
Zaterdag was de gecombineerde verjaardagsparty van mijn neefje en mijn zwager, pal tussen hun verjaardagen in. Ik arriveerde al vroeg in de middag samen met mijn ouders om eerst in familie samenstelling even bij elkaar te zijn. Nadat ik mijn ouders weer thuis afgezet had keerde ik terug en inmiddels waren de eerste gasten gearriveerd en begon het al druk te worden in de tuin. Ik had voor mijn zwager een fles caol isla meegenomen en voor mijn neefje een keuze. Hij wil nooit cadeaus maar geld voor zijn verjaardag dus de keuze bestond uit óf geld óf uit eten gaan met mij. Na lang wikken en wegen won toch het etentje het van het geld dus na zijn laatste tentamens half juni gaan we samen uit eten en dat gaat dus spare ribs worden, zijn favoriete voedsel.

Ondanks dat het wat frisser werd was het goed toeven in de tuin vooral toen de BBQ aangestoken werd en voor wat extra verwarming zorgde. na het eten (aardappelsalade, pastasalade, hamburgers, kip, zalm en saté) werden er in een kring uiterst flauwe spelletjes van meer dan dertig jaar geleden gespeeld onder leiding van de spreekstalmeester en de sfeer zat er goed in, alhoewel de alcohol vast wel hielp. Tegen half tien nam ik afscheid na een erg gezellige avond en keerde huiswaarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten