zaterdag 28 juni 2014

Buddha

Een tafel vol met hapjes
Woensdagavond had ik met een vriendin afgesproken om uit eten te gaan en daarna een filmpje te pakken. Zij had gekozen voor Buddha, een dim sum restaurant dat op de spreekwoordelijke steenworp afstand van de bioscoop lag. Na het werk reed ik dan ook naar het centrum van Almere, zette mijn auto neer in de parkeergarage en liep de trap op die mij naar hartje Almere bracht. Onze timing was perfect want terwijl ik om mij heen keek om te zien welke richting ik uit moest voor het restaurant kwam zij aanlopen en vervolgens liepen wij gezamenlijk naar het restaurant.

Buddha was mooi aangekleed maar omdat wij vroeg waren (de film begon om kwart voor zeven) ook nog erg leuk. We gingen voor het dim sum menu waarbij je voor een vaste prijs hapjes van de kaart mocht selecteren. Er kwam van alles en nog wat op tafel waarvan ik geen flauw idee had wat het was, alleen de nasi met garnalen en varkensvlees was goed herkenbaar maar voor de rest merkte ik pas (voor een gedeelte) wat ik at toen ik een hap nam. Het enige wat ik niet proefde waren de kippenpoten maar alles wat ik wel proefde smaakte prima. Ook de rekening was een prettige verrassing want we waren nog geen €40 kwijt voor eten en drinken en dat is met recht niet duur te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten