zaterdag 21 juni 2014

De visboer

Haring en broodjes
Aangezien de nieuwe haring er weer was besloten wij deze keer voor de lunch een bezoekje aan de plaatselijke visboer te brengen. Mijn collega's waren er al vaker geweest maar voor mij was dit de eerste keer.

Zo betrad ik dan ook Volendammer vishandel J.J. Plat. Het was een mooie grote winkel waar enkele echte Volendammers achter de toonbank stonden en er een tafeltje en een bankje ingericht waren voor de mensen die ter plekke een visje wilden verorberen. Ik bestelde, uiteraard, een haring die, zoals het hoort, niet klaar lagen maar vers van het mes kwamen. Daarnaast liet ik mijn oog vallen op een broodje zalmsalade en koos ik voor een broodje Volendammer salade (krab met kerrie). We namen plaats op het bankje en lieten ons de haringen en salades erg goed smaken. Met een vrolijk bedankt en tot ziens verlieten we de winkel weer en ik heb er een nieuw adresje bij voor mijn buiten de kantoordeur lunches.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten