donderdag 12 juni 2014

Brouwerij 't IJ

Het was een drukte van belang
Soms zijn er van die dingen in je eigen stad die je nog nooit gedaan hebt en waarvan je eigenlijk niet begrijpt dat je het nog nooit gedaan hebt. Een van die dingen voor mij was een bezoek aan brouwerij 't IJ in Amsterdam oost. Deze brouwerij ligt op een fantastische plek aan het water en heeft een molen op het terrein. Kortom in elke toeristengids van Amsterdam is een bezoek aan de brouwerij vermeld onder het kopje, dit moet je doen als je in Amsterdam bent. Ik ha de diverse bieren van 't IJ al gedronken in diverse cafés in en buiten Amsterdam maar de brouwerij zelf was ik nog nooit geweest.

Afgelopen vrijdag kwam daar dan verandering in want ik had wederom met mijn Amerikaanse vrienden Mike en Nikki afgesproken en dat was dus bij de brouwerij. Het was een mooie dag, de zon scheen en het was heel erg druk bij 't IJ. Gelukkig hadden zij al een plek bemachtigd en ik schoof aan bij het internationale gezelschap van een Australiërs en twee Amerikanen dat later nog met een Argentijnse en een andere Nederlander uitgebreid werd. We dronken enkele van de biertjes (de natte, de zatte en de Columbus) en hadden daarbij, kaas, pinda's en droge worst. Het was een erg prettige namiddag en ik heb het vrmoeden dat mijn eerste bezoek aan de brouwerij zeker niet mijn laatste zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten