donderdag 19 juni 2014

Vaderdag

Courgette, puntpaprika en champignons
Zondag was het Vaderdag en mijn ouders hadden ons uitgenodigd om te komen BBQ'en, iets wat je bij mij niet al te hard hoef te roepen want daar ben ik altijd voor te vinden. Op zaterdag in Walibi dacht ik er echter pas aan dat de nieuwe haring inmiddels te krijgen was en stuurde een Whatsapp naar mijn zusje met de vraag of zij nog haring mee kon nemen. Gelukkig was ze net weggereden bij het winkelcentrum en dus keerde mijn zwager de auto weer om de visboer te bezoeken.

Zo begonnen wij de zondag dan ook met een voortreffelijke Hollandse nieuwe en wat te drinken in de tuin. Het was niet al te warm maar tegen vijf uur begon de zon goed te schijnen en werd de temperatuur erg aangenaam zodat zonnebrillen noodzakelijk werden. Tegen die tijd gingen ook de kooltjes op de BBQ en nadat die lagen te gloeien kwam het vlees. Alhoewel het werd meer een zee en groenten BBQ want de eerste gangen waren garnalen spiesjes, maiskolven, courgette, puntpaprika, champignons en zalm. Veel vlees ging er daarna uiteraard niet meer in,, als eerste kwamen er kippenpoten, die ik oversloeg, en als tweede waren er spare ribs, die ik niet oversloeg. Na het dessert werd het wat koeler en de koffie werd dan ook in de huiskamer genuttigd alvorens we afscheid namen van mijn ouders. Op naar de volgende BBQ.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten