dinsdag 8 februari 2011

Wegpiraat

Toen ik 's ochtends mijn huis verliet om de dagelijks gang naar het werk in te zetten had ik nog geen idee dat ik in zeer korte tijd flink zou zitten te vloeken in mijn auto. Ik was de wijk net uit en reed langs de benzinepomp toen ik mijn voorganger zag remmen en uitwijken. Een of andere gek bleek vrolijk de uitrit van de benzinepomp te gebruiken zonder op het aanstormende verkeer te letten. Gelukkig ging alles goed en mijn voorganger reed weer verder. Ook ik trok vrolijk op maar onze vriend, die gezien zijn nummerbord een Italiaan was, vond zichzelf erg belangrijk en zette zijn auto vrolijk voor de mijne. Ook ik zat niet te slapen achter het stuur en remde netjes. Hierdoor zat ik korte tijd achter onze Italiaanse vriend (ik hield uiteraard ruime afstand) en zag hem zo'n beetje alle verkeers- en fatsoensregels breken zoals richting aangeven, kruispunten vrijhouden, voorrang verlenen etc. etc. Kortom ik was blij dat hij tenslotte een andere richting insloeg dan ikzelf en mijn portie ergernis in de verte verdween.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten