dinsdag 1 februari 2011

Stedentrip: St. Petersburg

Ik ben inmiddels wat onderzoek gestart voor een stedentrip naar St. Petersburg deze zomer en ik moet zeggen dat ik erg enthousiast begin te raken. Het is een mooie stad met veel historie. Uiteraard zal een bezoek aan de hermitage op het programma staan, de diverse kerken, de Neva en de diverse eilanden en eilandjes met al hun historische gebouwen. Naast het feit dat we wederom in een niet euro land (Roebels) zijn is er ook nog een visum nodig om Rusland te kunnen betreden. Dat laatste is een nieuwe ervaring voor mij want Rusland is het eerste land dat ik wil bezoeken waar je nog een visum voor nodig hebt.
Er zijn genoeg vluchten tussen Amsterdam en St. Petersburg, de meest interessante vlucht is rechtstreeks met met Rossiya voor €262 per persoon, de goedkoopste is met SAS voor €219 en een overstap in Stockholm, kunnen we wel weer ons restje aan Zweedse kronen uitgeven. Hotels zijn er genoeg te vinden in de stad. Als ik de twee belangrijkste filters gebruik, wifi (er moet tenslotte geblogd worden) en sterren dan kom ik voor vier nachten in een vier sterren hotel uit op bv. het centraal gelegen Royal antares dat kost ons €350 voor vier nachten. Ik zie het wel zitten, eens bij René informeren wat hij er van vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten