woensdag 2 februari 2011

Regen

Toen ik dinsdag naar huis toe ging wist ik eigenlijk al hoe laat het was. Het regende namelijk en dat betekent maar één ding in Nederland, file. De eerste opstoppingen vonden plaats daar waar ik van de A6 naar de A1 overschakelde maar dat viel nog mee en redelijk vlot was ik daar door heen. De grote schok kwam bij de kruising waar ik de keuze had tussen de A9 en de A10. Vanaf dat punt is het normaliter nog tussen de 10 en de 15 minuten naar huis. De a9, mijn normale route, had echter een reistijd van 56 minuten, de A10 deed het in slechts 45 minuten. 11 minuten zijn 11 minuten dus de keuze viel uiteraard op de A10. Via wat slim binnendoor rijden bij Diemen ontweek ik een groot stuk file en kwam tenslotte aan op de A10. Aldaar had ik nog een staartje file van 25 minuten dus ik was flink wat later dan gepland thuis. Welnu dan maar makkelijk doen en met een prima maaltijdsalade (garnalen met pasta) van Albert Heijn werd het kook gedeelte van de avond snel afgesloten. Hopelijk houdt het snel op met regenen tijdens de spits want dan veranderd de Hollandse automobilist in een bange slak met alle file gevolgen van dien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten