maandag 21 februari 2011

Familiebezoek

Zondag zaten we gezellig met de familie bij elkaar. Het was een leuke middag en er werd druk gepraat over van alles en nog wat maar zoals wel vaker was vakantie toch een erg belangrijke topic. Mijn nichtje was druk plannen aan het smeden om met een aantal vriendinnen deze zomer naar Spanje te gaan. Het aantal stond nog open, het zou 2, 6 of 7 stuks worden maar de plek en tijd waren al bepaald. Mijn zwager vroeg zich af wat er moest gebeuren als ze daar zonder credit card klem kwam te zitten waarop mijn zusje zei dat hij haar dan maar met de auto moest ophalen. Uiteraard bood ik de mijne toen aan want ook in het buitenland hoef ik niets extra te betalen voor kilometers en diesel. Na wat ongeloof werd toen het plan geboren om in september dan maar gezamenlijk een lang weekend Barcelona te gaan doen. Een appartement was snel gevonden en het idee is geboren. Dat is dan de vierde vakantie van 2011 als alles doorgaat! Een van de dingen die mij verder opviel was dat dit misschien wel het laatste jaar van de voetbalplaatjes van Albert Heijn is. Mijn neefje kreeg een flink pak van me maar waar hij vroeger alles open scheurde en precies wist wat hij miste werden ze nu met een dank je wel naast hem neergelegd en ging hij verder spelen met zijn DS. Kortom als dit voorbeeld uit de primaire doelgroep af begint te haken is het einde in zicht.

Uiteraard had mijn vader gekookt en het was genieten van een mini rijsttafel: saté, bami, prei, Amsterdamse uien, augurk, pinda's, ei, kroepoek en atjar. Alles ging schoon op en ook het dessert van vers fruit (met ijs voor iedereen behalve mijn zusje en ik) liet iedereen zich goed smaken. Zoals altijd was de niets eter mijn neefje de uitzondering. Voor hem pannenkoeken en een dril pudding met saus en ook hij was een gelukkig man. Na de koffie werd er afscheid genomen en keerde iedereen weer huiswaarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten