zondag 27 februari 2011

Spotify

Wederom ben ik een verdere stap op de social media ladder gaan doen. Ik had al een tijd terug van de online muziek dienst spotify gehoord maar er nog nooit iets mee gedaan. Toen ik op facebook zag dat Dennis zich aangemeld had besloot ik ook eens te gaan kijken wat je nu precies met spotify kunt. Het is een legale online muziekdienst met een zeer uitgebreide collectie muziek. Niet alle bands zitten in de catalogus, zo miste ik al snel ACDC en Metallica maar Joe Jackson, NOFX en Diana Krall waren daarentegen wel aanwezig. Je kunt kiezen voor een gratis account die alleen maar op je pc draait, reclame heeft en je een gelimiteerde tijd per maand geeft (20 uur in de eerste maand en elke maand daarna wordt dit met 5 uur uitgebreid) of een betaalde account van 5 euro per maand zonder limieten en met de mogelijkheid spotify op je smartphone te gebruiken.

Al meteen bij het aanmaken van je account krijg je de mogelijkheid om je facebook account te linken en zodoende playlists en nummers met je vrienden te delen. Na een paar uur spelen met spotify heb ik mijn eerste playlists (latin, jazz, rock) aangemaakt. Daarnaast via zowel twitter als facebook een link naar een nummer gedeeld. Dit werkt toch wel stukken beter dan het ping initiatief van apple. Kortom ook spotify is een blijvertje in mijn social media collectie en ik kan alle muziekliefhebbers aanraden om het eens een keer te proberen.

1 opmerking: