donderdag 27 mei 2010

Product owner


Om mijn scrum cursus set te complementeren ging ik deze keer naar de training voor product owners, zoals iedereen altijd zegt de zwaarste rol in scrum. De methode wordt steeds populairder op mijn werk, mede dankzij de kennissessie die mijn team had gegeven. De groep was dan ook dusdanig groot dat wij een in house sessie konden krijgen in Almere afgestemd op onze specifieke wensen en praktijk voorbeelden. Deze keer dus geen opmerkingen over hotels en maaltijden want het was gewoon eten in de kantine van onszelf en om daar nu een recensie van te geven…

De cursus was nuttig, ik heb er aardig wat opgestoken over de business kant van scrum en stakeholder management. Veel was echter al bekend terrein omdat dat ook voorbijkomt op de scrum master training en de team member training. Gelukkig geen XP game deze keer, als je hem zelf gegeven hebt dan is deelnemen een stuk minder leuk. Wel wat andere spelletjes met het doorgeven van balletjes (altijd leuk) en het consumeren van fruit in een pokersessie (je moet er bij geweest zijn om het te begrijpen). Ik heb echter een ding op de cursus geleerd waar ik ontzettend veel aan heb. Agile en scrum is waarschijnlijk verzonnen door 3M gezien de hoeveelheid geeltjes die er door heen gaan. Een van de grootste problemen die iedereen heeft is het openmaken van de vermaledijde pakken met geeltjes, dat vergt nogal wat gevloek. Ik heb echter op deze cursus geleerd hoe je probleemloos een pak geeltjes openmaakt. Kijk daar heb je wat aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten