zondag 2 mei 2010

Koninginnedag


Koninginnedag begon waar koninginnenacht ophield, met regen. De weervoorspelling zei echter dat het zonnetje in de middag zou gaan schijnen. Piet Paulusma bleek gelijk te hebben en in de middag werd het tijd om de stad in te gaan. Een vriend kwam bij mij langs zette zijn auto neer en we vertrokken met de tram. Ondanks de lange reistijd met het openbaar vervoer, de enige manier om in de binnenstad te komen was de zeer trage metro, liet ik me niet tegenhouden daar ik vorig jaar voor het eerst in tijden koninginnedag miste. Ik zat toen samen met Dennis, Frank & Simon in Amerika. Na meer dan een uur arriveerden wij in het centrum om aan koninginnedag te beginnen. De eerste stop was de butterfly waar net zoals elk jaar een flinke show opgevoerd werd. Er waren flink wat bekenden en onder het genot van een biertje zaten wij naar de show te kijken, inclusief in het water springende toeristen. Bijgevoegde link zijn de foto’s van vorig jaar, die van dit jaar zullen later op de site verschijnen.

Na deze start was het richting nieuwmarkt en zeedijk, de standaard plek waar ik mijn koninginnedag doorbreng. Ook hier was het gezellig in onze stamcafés en brachten wij een prima dag door. De diverse homo cafés brachten uiteraard vele smartlappen en foute nummers ten gehore maar de andere cafés maakten dit goed met wat prettigere muziek. Tussendoor een uitstekende maaltijd gegeten in Vietnamees restaurant Wellcome om te zorgen dat we niet zouden omvallen en we waren klaar voor het vervolg van de avond. Daarna nog een rondje kroegen en het was tijd om naar huis te gaan. Het vinden van een taxi kostte nog behoorlijk wat problemen maar eindelijk vonden we een taxi die ons naar huis kon brengen. Ik vond het een ontzettend gezellige middag en avond maar het koninginnedag gevoel had ik niet echt. Geen idee wat de oorzaak daarvan was maar we gaan volgend jaar uiteraard weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten